Fogyás-szálkásítás GYIK 13+1 kérdés és válasz

Fogyni és erősödni, Tudd meg, hogy lehet egyszerre fogyni és izmosodni!

Itt van most: Kezdőlap » Cikkek » Életmód » Milyen edzést válassz, ha fogyni, és milyet, ha izmosodni akarsz?

fogyni és erősödni

Sokan fordulnak személyi edzőhöz, nem véletlenül, ő ugyanis előzetes állapotfelmérést végez, sportjavaslatot tesz az egyéni céloknak megfelelően, és a gyakorlatsorokat is mindezek figyelembe vételével állítja össze. De mi a helyzet akkor, ha valaki drágállja a személyi edzőt, valamiért kellemetlennek tartja fogyni és erősödni sportolás ezen formáját, esetleg egyszerűen csak inkább otthon vagy maximum csoportos órákon edzene?

fogyni és erősödni

Nekik igyekszünk segíteni cikkünkkel, amelyet két részre bontottunk — az első a fogyni vágyóknak szól. Nagyobb többletsúlynál ahhoz, hogy a fogyás beinduljon, a testet kívül-belül fokozatosan kell felkészíteni a terhelésre, mert károkat okozhat magának, ha másképp jár el az ember. Fontos például az ízületek megóvása, de a szívedre is jó, ha odafigyelsz.

fogyni és erősödni

Kétféle zsírréteget különböztetünk meg alapvetően: a bőr alattit, illetve a zsigeri zsírt, ami a hasüregi szervek közt található.

A kettő közül az utóbbi a veszélyesebb, sportolás szempontjából is.

A mostani, nagyobb lélegzetvételű cikkemet egy olvasói levél ihlette. Kommentálni, szívecskézni, boldogfejecskézni, megosztogatni, megmindenezni ezúttal is ér : 1.

A túlsúly a belső szerveket is megterheli, így az ugrálás miatt rázkódó zsír émelygést, fájdalomérzetet is okozhat. Emellett, az ízületeidre is káros hatással lehet az, ha nagyobb súlyfelesleggel ugrálsz vagy futsz.

Fáradt vagy a sportoláshoz, kevés az energiád?

Írta: Váczy Anikó Régi hiedelem a fitnesz világában, hogy egyszerre csak egy célra szabad koncentrálni: vagy zsírt égetünk, vagy izmot építünk. De mi van akkor, ha igazán bomba alakra vágysz, és szeretnéd ledobni a plusz kilókat úgy, hogy közben erősödsz is?

Válaszd a Metodic Food ételeit, amelyek segítenek visszaszerezni az életerőd, továbbá elérni az optimális testsúlyt és testösszetételt! Mindezt glutén- és tejmentes alapanyagokból, alvási apnoéval próbál fogyni és cukor nélkül, az anyagcseretípusodra szabva.

Tudd meg, hogy lehet egyszerre fogyni és izmosodni!

Az aktuális menünket ITT éred el. Ami mindkét túlsúly esetén lényeges, fogyási módszerek a testzsír-csökkentés szempontjából nem az izomterhelésre kell helyezni a hangsúlyt, hanem a pulzusszámra. Ha fenn tudsz tartani legalább fél órán keresztül egy megemelkedett pulzusszámot, testzsírod fokozatosan fogyni kezd a mozgás hatására.

fogyni és erősödni

De hogyan emeld a pulzusszámot ugrálás nélkül? Azt szögezzük le, hogy a minimális túlsúllyal max.

fogyni és erősödni

A HIIT, illetve még durvább változata, a már csak magasabb edzettségi szintnél javasolt Tabata edzés még órákkal a mozgás után is segíti a szervezetedet a zsírégetésben, és magasabb üzemmódra kapcsolja az anyagcsere működésed. Otthoni mozgás esetén keress rá edzéstervekre, edzés videókra az interneten, nehézségi szintek szerint is van lehetőséged válogatni köztük.

Megvan a titok - Ezt kell innod, ha fogyni és izmosodni akarsz

Gépek közül nagyon jó a szabadtéri fitnessparkokban is megtalálható elliptikus vagy ellipszis tréner, illetve a sífutó gépek.

Az extrém zsírégető hatású sportokról bővebben EBBEN a cikkünkben írtunk fusd át, és tudj meg többet! Nagyobb túlsúlynál javasolt sportok: a dinamikus jóga, amely ugrálás nélkül növel a pulzusszámodon, az intervallumos gyaloglás, amikor a normál gyaloglást intenzívebb, gyorsgyalogló szakaszokkal váltogatod, jó lehet még az aquafitness, illetve a biciklizés, akár szobakerékpáron is, vagy egy lazább spinning edzés, közepes többletsúlynál pedig a zumba vagy egy kezdő salsa aerobic.

Orosz-Team erősítés és zsákolás!

Mennyit sportolj? Nem kell hetente háromszor 1, órákat edzened, inkább minden nap — de tényleg, minden egyes nap — fogyni és erősödni mozogj, ez sokkal hatékonyabb, és egyenletesebb eredményeket.

fogyni és erősödni

Kisebb túlsúllyal, intenzívebb sportoknál perces edzéseket válassz. Erősíteni is kell?

Fogyás-szálkásítás GYIK 13+1 kérdés és válasz

Idővel, ha már fejlettebb, edzettebb és karcsúbb is vagy, igen, mivel a túl sok kardió vagy aerob mozgás miatt idővel az izmok is elkezdenek leépülni — ekkor már elkezdhetsz nézelődni a cikk második részében bemutatott mozgásformák, gyakorlatok közt!

Hamarosan érkezik. Értékelje ezt a tartalmat.