1. Korlátozza a kalóriabevitelt!

Sprintek segítenek a fogyásban. FUTNI MENTEM

BLOG Így segít a futás a fogyásban A futást sokan azért kezdik el, hogy a fogyásukat támogassák vele — nézzük, miképpen segíthet ez a sport a zsírpárnáktól való szabadulásban.

sprintek segítenek a fogyásban húzott sertéshús eltávolítsa a zsírsapkát

A fogyás akkor működik, ha több kalóriát használsz fel a nap során, mint amennyit beviszel a táplálkozással — a testmozgás, így a futás is segíthet abban, hogy kalóriamínuszban lehess. Vizsgálatok szerint méter futás során átlagosan 33 kalóriával többet használ fel a szervezet, mint ugyanennyi gyaloglás alatt.

BLOG Így segít az intervall edzés a fogyásban Az intervall edzés az egyik leghatékonyabb edzésmódszer a fizikai teljesítmény fokozására — ezen kívül pedig akkor is hasznodra lehet, ha fogyni szeretnél a futással. Ez egy olyan típusú edzés, amiben a rövid, intenzív munkavégzési szakaszok váltakoznak kevésbé intenzív, regeneráló, pihentető periódusokkal, vagyis a gyorsabb, erősebb szakaszok és a laza szakaszok váltják egymást az adott edzésen belül. Az egyes intervall szakaszok jellemzőinek megadásával lehet szabályozni az edzés erősségét. Megadható az intervall szakaszok hossza vagy időtartama, illetve az intenzitása tehát milyen hosszú szakaszt milyen gyorsan kell megfutniés az intervallum teljes ismétlésszáma hányszor kell ismételni az adott szakaszt. Az edzés erőssége a paraméterek módosításával változtatható.

Ez nem tűnik olyan soknak, de 16 kilométeren ez már kalóriával több futás közben, mintha gyalogolnál. Ha pedig nemcsak kényelmesen, egyenletes tempóban futsz, hanem különféle feladatos edzéseket végzel, akkor azzal még inkább fokozhatod a kalóriaégetést.

Keljen fel és mozduljon!

A nagy intenzitású intervall edzés csak úgy falja a zsírt Az intenzív, váltogatott tempójú futóedzéseknek több előnye van, az egyik természetesen az, hogy a futótempód és állóképességed javul általa, egy másik pedig hogy ez az edzéstípus turbófokozatra kapcsolja az anyagcseréd, és segít a zsírégetésben.

A nagy intenzitással végzett edzések, mint az intervallum futások, sprintek, vagy a tempós dombfutások még az edzés után 48 óráig hatással vannak az anyagcserédre, és rendkívüli módon fokozzák azt.

sprintek segítenek a fogyásban joe kanóc fogyás

A testzsír veszteség mértéke intenzitású futás csökkenti az étvágyat és segít, hogy kevesebbet egyél Sokan a fogyás érdekében csökkentik a kalóriabevitelüket úgy, hogy kevesebb sprintek segítenek a fogyásban fogyasztanak, vagy a egyes ételeket, tápanyagcsoportokat elhagynak — ezek a stratégiák viszont néha csak nehezítik a fogyást, mert éhséget, sóvárgást okoznak.

Természetesen oda kell figyelni a helyes, egészséges táplálkozásra, de a futás is segítség lehet a fogyásban.

50 tipp, amellyel elkezdheti a fogyást… MOST!

Tanulmányok szerint a nagy intenzitású futás segít csökkenteni az étvágyat, méghozzá azzal, hogy csökkenti az éhséget jelző ghrelin hormon szintjét, és több telítettséget jelző hormont termel. Ezért lehet az, hogy edzésnapokon kevésbé vagy éhes, mint a pihenőnapokon — ez viszont nem jelenti azt, hogy pihenőnap nélkül kell edzeni, hiszen ez túledzéshez, túlterheltséghez, sérüléshez, kiégéshez vezethet!

sprintek segítenek a fogyásban fogyás és fájó nyelv

A közepes és magas intenzitású futás segít a hasi zsírpárnák és a zsigeri zsírok mennyiségének csökkentésében A túlzott mennyiségű hasi zsírpárna — különösen a belső szervek körül keletkező nagyobb mennyiségű zsigeri zsír — ártalmas az egészségre.

Számos tanulmány kimutatta, hogy összefüggés van a hasi zsírpárnák és a szívbetegségek, valamint a 2-es típusú cukorbetegség kialakulása sprintek segítenek a fogyásban. Kutatások azt is kimutatták, hogy a mérsékelt-magas intenzitású aerob testmozgás, mint a futás, csökkentheti a hasi zsír mennyiségét már akkor is, ha egyébként a táplálkozási szokásaidon nem változtatsz.

sprintek segítenek a fogyásban testzsír veszteség étkezés

Persze ha még a táplálkozásra is odafigyelsz, a futás hatása még jobban tud érvényesülni a hasi zsírpárnák csökkentésében. Ha rendszeresen futsz, és odafigyelsz a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozásra, akkor sikerrel szabadulhatsz meg a nem kívánt zsírpárnáktólés könnyedén formába hozhatod magad, amit aztán meg is tudsz tartani. Fotó: Picjumbo.

HOGYAN FOGYTAM LE 40 KG-T